Zorgt social media voor een minder sociale samenleving? Welke invloed heeft negatieve berichtgeving op een bedrijf? En hoe communiceer je levensreddende richtlijnen in tijden van crisis? Als student Communicatiewetenschap ga je aan de slag met de communicatievraagstukken van nu binnen één van de drie tracks: Marketing and Corporate Communication, Media Psychology of Media and Democracy.
Leer hoe media ons leven steeds meer beïnvloeden
We bevinden ons in een tijd waarin het medialandschap continu verandert. Iedereen kan informatie met een onbeperkt publiek delen en kan de reputatie van organisaties, merken of politici beïnvloeden. Logisch dus dat er een grote vraag is naar deskundigen die deze ontwikkelingen doorzien en de impact hiervan kunnen sturen.
Als masterstudent Communicatiewetenschap word je uitgedaagd om in een professionele context problemen op te lossen. Zo geef je bij het vak Impact advies aan een maatschappelijke organisatie met een communicatieprobleem.
Tegelijkertijd leer je mediaontwikkelingen niet alleen kennen, maar vooral ook begrijpen. Op steeds meer plekken spelen media een hoofdrol: in werk, relaties, meningsvorming, handel en bij maatschappelijke kwesties. Als jij de mediaprincipes begrijpt die daar steeds opnieuw gelden, heb je je belangrijkste professionele skill set in huis.