Zorgt social media voor een minder sociale samenleving? Welke invloed heeft negatieve berichtgeving op een bedrijf? En hoe communiceer je levensreddende richtlijnen in tijden van crisis? Als student Communicatiewetenschap detecteer je nieuwe ontwikkelingen en bestudeer je de complexe dynamiek tussen media, mens en maatschappij vanuit een wetenschappelijk perspectief. Je gaat aan de slag met de communicatievraagstukken van nu binnen één van de drie tracks:
1. Marketing and Corporate communication
2. Media Psychology
3. Political Communication, Digital News and Public Opinion
We bevinden ons in tijden waarin het medialandschap continu verandert. Iedereen deelt informatie en kan de reputatie van organisaties, merken of politici beïnvloeden. Logisch dus dat er een grote vraag is naar deskundigen die deze ontwikkelingen doorzien en de impact hiervan kunnen sturen. Tijdens je studie leer je zelfstandig sociaal-wetenschappelijk onderzoek te doen en communicatieprocessen op academisch niveau te analyseren. Op basis van jouw specifieke interesses kun je kiezen uit drie afstudeerrichtingen waar je jouw kennis en skills verder kunt verdiepen.