Is het je wel eens opgevallen hoe dingen, ondanks alle planning, totaal anders uitpakken dan gepland? Of hoe moeilijk het kan zijn om mensen te laten samenwerken?
Organisaties zijn meestal complex. Er is geen pasklare managementoplossing. Culturele vooroordelen spelen een rol. Mensen maken fouten. Boodschappen raken verloren. Het is deze complexiteit die deze studie - en wat je daarna met je kennis kunt doen - zo boeiend maakt. Ontdek de belangrijkste kwesties van cultuur en identiteit in de steeds veranderende wereld van management en organisaties.
De éénjarige, Engelstalige master Culture, Organization and Management bied je een uniek multidisciplinair perspectief op problemen binnen de organisatiekunde en managementkwesties.
Je leert inzichten uit verschillende sociale wetenschappen, zoals de psychologie, antropologie en sociologie, toe te passen en jouw inzichten direct in de praktijk te toetsen. Je kijkt daarbij niet alleen naar de ervaringen van het individu, maar ook naar de bredere sociale context. Geen enkele andere universiteit ter wereld biedt zo'n etnografisch perspectief op organisaties en management, gekoppeld aan praktisch veldonderzoek, gefundeerde analyse en kritisch advies.